Care sunt filmele si emisiunile TV cu Cate Blanchett?

Nu derula: raspunsul scurt este acesta — Cate Blanchett a marcat cinemaul si televiziunea cu roluri iconice in Elizabeth, Carol, Blue Jasmine, Tar, trilogiile Stapanul Inelelor si Hobbitul, Thor: Ragnarok, Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, Cinderella, Ocean’s 8, Nightmare Alley, iar pe TV in Mrs. America, Stateless si in serialul Apple TV+ Disclaimer. Daca vrei o harta clara a filmelor si emisiunilor TV cu Cate Blanchett, mai jos gasesti ghidul complet, cu repere, ani de lansare si cifre relevante. In 2025, portofoliul sau include doua premii Oscar (din opt nominalizari), multiple trofee BAFTA, Globurile de Aur si AACTA si o amprenta comerciala serioasa, cu incasari cumulate ale filmelor in care apare de peste 10 miliarde USD la box office global, conform estimarilor sintetizate din surse ca Box Office Mojo si institutiile industriei.

Ghid rapid al carierei pe ecran: repere esentiale in film si TV

Pentru a raspunde direct intrebarii “Care sunt filmele si emisiunile TV cu Cate Blanchett?”, e util sa pornim cu o vedere de ansamblu. Actrita australiana a devenit un reper al versatilitatii, trecand fara efort de la epopei istorice si drame psihologice la blockbustere si satire contemporane. De la Elizabeth (1998), care a propulsat-o spre statutul de star global si i-a adus prima nominalizare la Oscar, la Tar (2022), pentru care a castigat principalele premii ale sezonului in Europa si a obtinut din nou atentia Academiei de la Hollywood (AMPAS), filmografia ei acopera peste doua decenii de cinema de varf. Pe televiziune, dupa 2020, a bifat doua proiecte marcante: mini-seria istorica Mrs. America (FX/Hulu), cu nominalizari importante la Primetime Emmy, si Stateless (ABC Australia/Netflix), un proiect social co-creat si co-produs, recunoscut de AACTA si apreciat de critici pentru rigoarea documentara. In 2024, a revenit cu Disclaimer, serialul Apple TV+ regizat de Alfonso Cuaron, confirmand apetitul pentru naratiuni complexe si colaborari cu autori de prima liga.

In plan statistic actual, 2025 o gaseste pe Cate Blanchett cu 2 Oscaruri castigate (The Aviator – 2005, Blue Jasmine – 2014) dintr-un total de 8 nominalizari, cu trofee importante la BAFTA, Globurile de Aur si AACTA, si cu participari in francize care au redefinit box office-ul global: Stapanul Inelelor si Hobbitul trec cumulat bine de 5,8 miliarde USD, Thor: Ragnarok a depasit 850 de milioane USD, iar Cinderella a adus peste 540 de milioane USD. Astfel de cifre valideaza dublul profil al actritei: magnet pentru proiecte de autor si, simultan, pentru titluri mainstream cu impact masiv. In exteriorul ecranului, Blanchett a servit ca Presedinte al Juriului la Festivalul de la Cannes (2018), confirmand recunoasterea ei institutionala la nivel inalt si rolul de lider cultural. Pentru cine cauta o lista operativa cu titluri, vezi mai jos topul condensat al filmelor si seriilor must-see din filmografia ei.

Lista rapida de titluri-cheie (film si TV)

  • Elizabeth (1998) si Elizabeth: The Golden Age (2007) – portret dublu al reginei Elisabeta I
  • The Aviator (2004) – Oscar pentru Cea Mai Buna Actrita in Rol Secundar
  • Blue Jasmine (2013) – Oscar pentru Cea Mai Buna Actrita
  • Carol (2015) – drama romantica de referinta, laureata la festivaluri
  • Tar (2022) – studiu de caracter contemporan, multiplu premiat in 2023
  • Trilogia Stapanul Inelelor (2001–2003) si trilogia Hobbitul (2012–2014) – Galadriel
  • Thor: Ragnarok (2017) – Hela, antagonist memorabil in MCU
  • Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) – Irina Spalko
  • Cinderella (2015) – Lady Tremaine, antagonista stilata
  • Ocean’s 8 (2018) – heist cu distributie feminina all-star
  • Mrs. America (2020, TV) – Phyllis Schlafly, nominalizari Primetime Emmy
  • Stateless (2020, TV) – co-creatoare, co-producatoare si actrita
  • Disclaimer (2024, TV) – mini-serie Apple TV+ de Alfonso Cuaron

Ascensiunea: Elizabeth si consolidarea unui nume mare

In 1998, Cate Blanchett a explodat in constiinta publica prin Elizabeth, in regia lui Shekhar Kapur. Filmul a prezentat o portretizare electrizanta a tinerei Elisabeta I, un amestec de fragilitate si autoritate care a redefinit standardele pentru rolurile istorice feminine in mainstream. Dincolo de succesul de critica si public, rolul a adus actritei prima nominalizare la Oscar, cu confirmari din partea BAFTA si Globurile de Aur. Acesta a fost momentul in care institutiile majore ale industriei, precum AMPAS si BAFTA, au consemnat intrarea lui Blanchett in prima liga a actorilor contemporani. Recurgand la o pregatire meticuloasa si la un control fin al registrului emotional, ea a oferit un studiu de putere si vulnerabilitate, setand tonul pentru o cariera in care transformarea devine regula.

Continuarea, Elizabeth: The Golden Age (2007), a dus povestea intr-o zona mai somptuoasa stilistic, cu o regina aflata la apogeul puterii si al mizelor politice europene. Chiar daca receptarea critica a fost mai impartita, performanta lui Blanchett a ramas pivotala: claritatea dictionala, rigoarea fizica si capacitatea de a decupa momente de intimitate autentica dintr-un tablou baroc i-au adus noi recunoasteri. Intre aceste doua borne, anii 1999–2003 au livrat un sir de roluri care i-au aratat polivalenta: The Talented Mr. Ripley (1999), un thriller psihologic al lui Anthony Minghella, unde prezenta ei aristocratica adauga tensiune in jurul lui Tom Ripley; The Gift (2000) de Sam Raimi, in care abordeaza ambiguitatea supranaturalului; Bandits (2001), o comedie heist cu accente romantice; si Veronica Guerin (2003), biopicul jurnalistei irlandeze ucise pentru investigatii curajoase, film ce i-a adus aprecieri pentru curajul de a imbina documentarul si dramatizarea.

Acest prim ciclu al carierei a fost dublat de o consolidare teatrala in paralel, Blanchett fiind o figura centrala a scenei din Sydney si, ulterior, co-director artistic al Companiei de Teatru din Sydney (STC). In raport cu institutiile internationale precum British Film Institute (BFI) sau La Biennale di Venezia, Cate Blanchett a devenit rapid un nume sinonim cu selectiile de gala, interviuri despre craft si masterclass-uri. Ceea ce distinge perioada este capacitatea ei de a transforma materialul istoric in psihodrama contemporana, relevand felul in care puterea, genul si imaginea publica se negociaza in intimitatea personajelor. Elizabeth ramane, astfel, nu doar un pas catre cele doua Oscaruri viitoare, ci si fundamentul metodologiei sale actoricesti: documentare serioasa, munca fizica atenta si un simt al ritmului narativ calibrat pe specificul fiecarui regizor.

Arta si autorii: colaborari cu Todd Haynes, Todd Field si alti regizori de referinta

Daca Elizabeth a deschis usa, colaborarea cu regizori de autor a cimentat reputatia lui Blanchett ca o interpretaa capabila sa se reinventeze la fiecare proiect. Cu Todd Haynes, a atins doua varfuri artistice. In I’m Not There (2007), un film-mosaic despre mitologia lui Bob Dylan, Blanchett joaca o incarnare androgina a muzicianului si castiga Volpi Cup la Venetia, confirmare oferita de una dintre institutiile festivalului cu cea mai lunga traditie. Sapte ani mai tarziu, Carol (2015) a devenit un reper modern al cinematografiei queer si un studiu de nuanta in constrangere si dorinta, apreciat de BFI si ridicat in topurile deceniului. Aici, Blanchett se misca pe muchia dintre self-possession si fragilitate, iar chimia cu Rooney Mara ramane exemplara pentru actoria de partitura.

In Blue Jasmine (2013), sub bagheta lui Woody Allen, ofera unul dintre acele roluri care combina prestatia teatrala cu cinemaul de aproape: o femeie din inalta societate in colaps, penduland intre negare si autoiluzie. Rolul i-a adus al doilea Oscar, de data aceasta pentru Cea Mai Buna Actrita. Apoi, Tar (2022), in regia lui Todd Field, propune poate cel mai dens si discutat rol al sau din ultimul deceniu: Lydia Tar, dirijoare de orchestra de talie mondiala, prinsa in vartejul puterii, eticii si responsabilitatii in epoca retelelor sociale. In 2023, filmul a adunat trofee majore in Europa (inclusiv la BAFTA) si a produs un dialog extins in jurul conceptelor de autoritate si accountability, facand din Blanchett un pol de discutie la nivelul institutiilor culturale si academice.

Filme de autor esentiale pentru a intelege amplitudinea ei

  • I’m Not There (2007) – travesti conceptual, Volpi Cup la Venetia
  • Notes on a Scandal (2006) – confruntare psihologica intensa cu Judi Dench
  • Blue Jasmine (2013) – portret al disonantei cognitive, Oscar castigat
  • Carol (2015) – cinema al privirii si al tacerilor incarcate
  • Tar (2022) – anatomia puterii si a reputatiei in muzica clasica

Intre aceste borne, apar si proiecte precum The Good German (2006) sau Knight of Cups (2015, Terrence Malick), unde prezenta ei confera densitate poetica unor structuri narative mai libere. O constanta in aceste colaborari este respectul pentru forma si rigoare, ceea ce o face o actrita preferata de autorii cu viziuni pronuntate. Din perspectiva cifrelor, aceste filme nu sunt intotdeauna lideri de box office, insa ofera capital cultural si recunoasteri in circuitul premiilor internationale, consolidand profilul ei in fata institutiilor ca AMPAS, BAFTA sau European Film Academy. In 2025, efectul cumulativ al acestor colaborari plaseaza numele Cate Blanchett in zona in care prestigiul artistic si relevanta sociala merg mana in mana.

Francize si blockbustere: Middle-earth, MCU, aventuri si heist

Nu e intalnita des o artista la fel de la indemana in cinemaul de autor si in marile francize, insa Blanchett demonstreaza ca cele doua lumi pot coexista. In trilogia Stapanul Inelelor (2001–2003) si, ulterior, in trilogia Hobbitul (2012–2014), rolul Galadriel devine arhetipal: prezenta eterica, autoritate calma, putere exprimata prin economie de mijloace. Din perspectiva datelor, cele doua trilogii au cumulat peste 5,8 miliarde USD la box office mondial, conform agregarilor industriei, iar impactul cultural a fost confirmat inclusiv de British Film Institute, care plaseaza trilogia in topurile sale canonice. A urmat intrarea in Marvel Cinematic Universe cu Thor: Ragnarok (2017), unde Blanchett interpreteaza Hela, un antagonist memorabil care aduce stil si ironie morbid-amuzanta in universul lui Taika Waititi. Cu aproximativ 850+ milioane USD global, filmul a validat capacitatea ei de a energiza si zona blockbusterelor supereroice.

Lista rolurilor populare continua: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008), unde Irina Spalko este un villain retro cu accente pulp; Cinderella (2015), o reinterpretare Disney live-action in care Lady Tremaine primeste straturi de motivație si eleganta veninoasa; Ocean’s 8 (2018), heist glam in care dinamica de echipa si farmecul starurilor functioneaza ca motor de spectacol. Aceste proiecte atesta flexibiliatea ei de a sari intre tonuri si epoci, si de a oferi, concomitent, iconografie recognoscibila publicului mainstream.

Blockbustere si incasari orientative

  • Trilogia Stapanul Inelelor (2001–2003) – ~3 miliarde USD global
  • Trilogia Hobbitul (2012–2014) – ~2,9 miliarde USD global
  • Thor: Ragnarok (2017) – ~850 milioane USD global
  • Cinderella (2015) – ~540 milioane USD global
  • Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) – ~790 milioane USD global

Chiar si cand box office-ul nu a fost nucleul (de pilda, Nightmare Alley, 2021, film noir al lui Guillermo del Toro, a mizat mai mult pe prestanta estetica decat pe cifre), prezenta lui Blanchett aduce gravitas si un grad ridicat de interes critic. In 2025, institutiile majore ale industriei – de la AMPAS la AACTA – continua sa ii recunoasca abilitatea de a anima atat roluri de prestigiu, cat si personaje larger-than-life din universuri fantastice. Cumulat, portofoliul de francize al lui Blanchett nu doar alimenteaza statistica de miliarde, ci si demonstreaza ca star system-ul modern ramane relevant atunci cand e sustinut de craft si selectie curajoasa de proiecte.

Voce, animatie si experimente: cand prezenta devine timbru

Un capitol fascinant din filmografia lui Cate Blanchett este contributia ei in animatie si in proiecte unde vocea devine principalul instrument. In How to Train Your Dragon 2 (2014) si How to Train Your Dragon: The Hidden World (2019), ea interpreteaza Valka, o figura materna complexa, ale carei motive si evolutii nu sunt niciodata strict didactice, ci surprinzator de nuantate pentru un public larg. Din nou, cifrele sprijina impactul: seria Dragon s-a consolidat ca una dintre cele mai iubite francize de animatie ale ultimelor doua decenii, cu sute de milioane de dolari in incasari pentru fiecare capitol si cu recunoastere din partea criticilor, fapt consemnat frecvent de institutii ca BAFTA Children’s si Annie Awards.

In Mowgli: Legend of the Jungle (2018), Blanchett este vocea lui Kaa, sarpele hipnotic, intr-o lectura intunecata a materialului clasic, coordonata de Andy Serkis. Dupa aceea, in Guillermo del Toro’s Pinocchio (2022), surprinde printr-o alegere indrazneata: vocea lui Sprezzatura, micul maimutoi, un rol aproape fara replici articulate, unde expresivitatea tine de ritm, respiratie si micro-intentii. Este o demonstratie despre cum prezenta scenica poate migra integral in timbru si sunet. In paralel, Blanchett a semnat naratiuni pentru documentare si proiecte hibrid, beneficiind de o voce cu textura recognoscibila, capabila sa confere credibilitate si caldura materialelor factuale.

Roluri si contributii vocale recomandate

  • How to Train Your Dragon 2 (2014) – Valka
  • How to Train Your Dragon: The Hidden World (2019) – Valka
  • Mowgli: Legend of the Jungle (2018) – Kaa
  • Guillermo del Toro’s Pinocchio (2022) – Sprezzatura
  • Naratiuni si cameo-uri vocale in documentare selectate (diverse ani)

Pe masura ce animatia a devenit o zona de excelenta tehnica in anii 2010–2020, prezenta lui Blanchett a sustinut si vizibilitatea festivaliera a acestor titluri. Pinocchio, de pilda, a obtinut Premiul Oscar pentru Animatie in 2023, recunoscut de AMPAS, contribuind la consolidarea ideii ca animatia de autor poate coexistata in varf cu entertainmentul de familie. In 2025, aceste roluri vocale pastreaza relevanta si prin faptul ca anticipeaza o piata a continutului audio in crestere (podcasturi narate de personalitati, seriale documentare audio), unde institutii precum BBC si PBS au promovat constant standarde inalte de naratiune sonora. Blanchett, cu un timbru usor de distins, ramane o alegere fireasca atunci cand proiectele au nevoie de o ancora vocal-actoriceasca premium.

Televiziune: Mrs. America, Stateless si aparitii memorabile

Desi identitatea ei publica este strans legata de cinema, contributia la televiziune in ultimii ani a redefinit modul in care o percepem pe ecranul mic. In 2020, Mrs. America (FX, disponibil pe Hulu) a adus un portret complex al lui Phyllis Schlafly, figura conservatoare controversata in lupta impotriva amendamentului pentru egalitatea drepturilor (ERA) in SUA. Mini-seria a fost primita cu elogii, adunand nominalizari multiple la Primetime Emmy si evidentiind modul in care televiziunea premium poate gestiona material istoric cu rigoare si tensiune dramatica. Interpretarea lui Blanchett a combinat inteligenta strategica cu vulnerabilitati bine dozate, facand din Schlafly o prezenta imposibil de ignorat, chiar si pentru publicul care nu ii impartaseste ideologia.

Tot in 2020, Stateless (ABC Australia, ulterior pe Netflix) a demonstrat o alta fateta: aceea a artistei-cetatean implicata, co-creatoare si co-producatoare a unui serial care abordeaza tema azilului si a politicilor migratiei. Blanchett joaca un rol secundar, insa viziunea generala a seriei si modul in care a coordonat componenta creativa arata responsabilitate civica si capacitate de leadership. Productia a fost recunoscuta de AACTA, institutie nationala din Australia, si a generat conversatii despre etica detentiei administrative si reprezentarea corecta a comunitatilor vulnerabile pe ecran.

Proiecte TV de vazut (si de revazut)

  • Mrs. America (2020) – drama istorica, nominalizari Primetime Emmy
  • Stateless (2020) – drama sociala co-creata si co-produs
  • Disclaimer (2024) – thriller autoral Apple TV+ regizat de Alfonso Cuaron
  • Documentary Now! – aparitii episodice care ii pun in valoare simtul parodic
  • Participari in programe speciale, interviuri si evenimente TV majore (diversi ani)

In 2024, Blanchett a revenit cu Disclaimer pe Apple TV+, un serial limitat in care joaca alaturi de un ansamblu de prim rang, intr-o poveste despre adevar, memorie si etica jurnalismului. In 2025, serialul continua sa fie parte din conversatia despre naratiunile premium pe streaming, unde platforme ca Apple TV+, HBO si Netflix concureaza pentru povesti mature regizate de autori consacrati. Din perspectiva impactului, prezenta ei pe TV a intensificat dialogul cu publicurile tinere, care consuma preponderent pe streaming, si a validat faptul ca o cariera cinematografica de top poate coexista, ba chiar inflori, in televiziunea prestige. Institutiile de profil, inclusiv Television Academy (care administreaza Primetime Emmy), au semnalat in mod repetat excelenta acestor proiecte prin nominalizari si trofee in sezonul 2020–2024.

Roluri recente si actuale (2023–2025): Tar, The New Boy, Borderlands, Rumours si Disclaimer

Intervalul 2023–2025 a fost deosebit de dens pentru Cate Blanchett. Tar (2022) a generat un val de premii in 2023, culminand cu victorii importante in Europa (inclusiv la BAFTA) si cu o nominalizare substantiala la Oscar, reconfirmand statutul sau la AMPAS. The New Boy (2023), drama australiana cu substrat spiritual si politic, i-a consolidat profilul de ambasador cultural al cinematografiei australiene, institutie precum AACTA salutand filmul in peisajul local si regional. In 2024, Rumours (cunoscuta si ca Rumors, in functie de teritoriu) a fost prezentata pe circuitul festivalier de top, semn ca Blanchett continua sa caute material curajos, cu potential satiric sau social.

Tot in 2024, Borderlands, adaptarea unui joc video de succes, a readus-o in zona de entertainment cu miza comerciala, intr-un an in care ecranizarile de jocuri au cunoscut un reviriment masiv la box office si in streaming. Chiar daca receptarea critica a ecranizarilor variaza, important este ca Blanchett navigheaza inteligent intre riscuri autoriale si titluri cu cautare masiva. Iar in toamna lui 2024 a avut loc lansarea serialului limitat Disclaimer pe Apple TV+, realizat de Alfonso Cuaron, laureatul AMPAS si BAFTA, un semnal clar ca televiziunea premium ramane teren de joaca pentru actori de talia ei. In 2025, aceste titluri sunt in continuare discutate in topuri, liste de recomandari si cursuri universitare de film si media, iar Blanchett ramane o referinta pentru felul in care starurile isi pot orchestra strategic proiectele.

De urmarit in portofoliul 2023–2025

  • Tar (2022; sezon de premii 2023) – reper in cinemaul contemporan
  • The New Boy (2023) – ancora in productia australiana
  • Rumours/Rumors (2024) – prezenta pe marile festivaluri
  • Borderlands (2024) – divertisment high-concept cu public global
  • Disclaimer (2024, TV) – serial limitat Apple TV+ cu rezonanta in 2025

Privind la cifre si institutii in 2025: Blanchett ramane la 2 Oscaruri castigate din 8 nominalizari, un raport de excelenta pe care putini actori contemporani il egaleaza. Filmografia ei cumulata depaseste robust pragul de 10 miliarde USD in incasari globale, segment determinat in principal de trilogiile Middle-earth, de MCU si de titluri Disney live-action. In zona de televiziune, nominalizarile la Primetime Emmy pentru Mrs. America si reputatia crescanda a proiectelor produse sau co-create (Stateless) indica o orientare clara catre continut cu impact social si politic. In dialog cu organisme ca AMPAS, BAFTA, AACTA si La Biennale di Venezia, traseul 2023–2025 atesta o continuitate a riscului artistic si a vizibilitatii mainstream, un echilibru dificil, dar pe care Blanchett il mentine cu o rigurozitate demna de studiu de caz.

Premii, statistici si impact: cum valideaza institutiile parcursul ei

O privire sintetica asupra palmaresului confirma ceea ce spectatorii simt intuitiv cand o urmaresc pe ecran: consistenta. In 2025, Cate Blanchett are 2 premii Oscar si 8 nominalizari la activ, un club extrem de select, validat de Academia Americana de Film (AMPAS). In Europa, BAFTA a recompensat constant performantele ei majore in ultimul deceniu, iar pe plan national, Australian Academy of Cinema and Television Arts (AACTA) a salutat in repetate randuri contributia ei pentru filmul si televiziunea from down under. Distinctiile de pe linia festivaliera, de la Volpi Cup castigata pentru I’m Not There la selectiile recurente in marile competitii, indica un standard estetic ridicat si o pretuire institutionala care depaseste granitele comerciale ale industriei. In plus, ca Presedinte al Juriului la Cannes in 2018, Blanchett a influentat direct ecosisteme de validare artistica la nivel global.

Dincolo de trofee, datele comerciale confirma relevanta. Estimarile acumulate pe baza surselor publice ale industriei (Box Office Mojo, rapoarte de studio si agregatori) arata ca filmele cu Blanchett au depasit pragul de 10 miliarde USD global. Contributia la francizele Middle-earth si MCU este majora, in vreme ce titluri de autor precum Carol sau Tar, desi mai temperate ca incasari, ofera capital cultural si longevitate in topuri si programe educationale. In televizune, odata cu maturizarea streaming-ului in 2020–2025, proiectele ei au fost ancorate in platforme cu audiente globale (Hulu, Netflix, Apple TV+), lucru care extinde impactul catre noi cohorte de spectatori. Aceasta dubla ancora – institutii de prestigiu si cifre robuste – descrie un arc profesional rar intalnit.

Repere masurabile si institutii relevante

  • 2 premii Oscar si 8 nominalizari (AMPAS) – benchmark-ul suprem in film
  • Premii BAFTA recurente, inclusiv dupa 2020 – validare europeana de top
  • Trofee si nominalizari AACTA – legatura constanta cu industria australiana
  • Presedintia Juriului la Cannes 2018 – rol de leadership cultural
  • Incasari cumulate ale filmelor: >10 miliarde USD global – indicator de impact comercial

In 2025, cand discutiile despre diversitate, reprezentare si etica profesionala sunt tot mai prezente in organismele de reglementare si in asociatiile de breasla (SAG-AFTRA, Directors Guild of America, European Film Academy), exemplul lui Cate Blanchett functioneaza ca studiu: un parcurs care imbina excelența tehnica, alegerea limpede a proiectelor si angajamentul in spatii civice si institutionale. Pentru cititorul care vrea sa stie “care sunt filmele si emisiunile TV cu Cate Blanchett?”, raspunsul nu este doar o lista de titluri, ci o harta coerenta: de la Elizabeth si Middle-earth la Carol, Blue Jasmine si Tar, apoi spre Mrs. America, Stateless si Disclaimer, cu noduri comerciale precum Thor: Ragnarok, Cinderella sau Ocean’s 8. Este o harta pe care o valideaza unanim atat institutiile globale ale filmului si televiziunii, cat si audientele, in cifre si in memorie culturala.

Hancu Georgeta

Hancu Georgeta

Sunt Georgeta Hancu, am 52 de ani si am absolvit Facultatea de Istorie si Teorie a Artei, specializandu-ma ulterior in cinematografie. Lucrez ca istoric de film si imi dedic timpul studierii evolutiei cinematografiei, analizand atat opere clasice, cat si productii moderne. Scriu articole, sustin conferinte si colaborez cu arhive de film pentru a pastra vie memoria unei arte care modeleaza cultura contemporana.

In viata de zi cu zi, imi place sa vizionez filme vechi restaurate, sa citesc monografii despre regizori si actori si sa particip la festivaluri de film. Ador sa calatoresc in orase cu traditie cinematografica si sa vizitez muzee dedicate celei de-a saptea arte. Muzica de film si fotografia sunt alte pasiuni care completeaza universul meu cultural.

Articole: 240